De laatste dagen met de camper - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ary - WaarBenJij.nu De laatste dagen met de camper - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ary - WaarBenJij.nu

De laatste dagen met de camper

Door: Ary en Else

Blijf op de hoogte en volg Ary

13 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

‘s Middags naar lokale camping waar ons een ocean view plaats werd aangeboden, helaas lag de parkeerstrook tussen ons en de oceaan en bleek het meer een parking view, maar we konden wel een mooie wandeling langs de kust maken.
Zondag Napier, de Art Deco stad die werkelijk een heel relaxte sfeer op zondag uitstraalde. Op ons gemak door de stad gewandeld, koffie op een terras en hier en daar keek Else in de winkels waar de zomer uitverkoop volop gestart was. De zomer loopt hier op zijn eind maar als we terug zijn hopen we dat in Nederland het voorjaar zich aanmeldt. Else kocht een zomers vestje. Ze wist toen nog niet dat ze het camping vest ineens kwijt was. ’s Middags een stuk de Pacific Highway gereden,waar we een wandeling wilden maken bij Tutira Falls, toen Else haar vest miste, dus keerden we terug naar Nipier waar het weglopen vest op het koffieterras was teruggevonden. Erna konden we alsnog de wandeling maken bij de Tutira falls en vonden we een leuke vrije kampeerplek bij Lake Tutira.
Maandag richting Taupo. De ‘Craters of the moon‘ bezocht. Een fantastisch geothermisch park met heel veel mooie plekjes en het was er heel rustig. Doorgereden naar de camping Waikite Valley. Hier liepen veel dieren rond . zoals lama’s die er uitzagen als schapen met lange poten met poedelversiering en veel soorten en maten kippen. Deze kippen waren opdringerig en probeerden ons eten van de BBQ te pakken, daar gingen ze mee door ook nadat we gedreigd hadden ze tot gebraden kip te verbouwen.
Dinsdag bezochten we de Hidden Valley , een schitterend vulkanisch park dat alleen met een bootje bereikbaar is. Doorgereden richting Rotorua waar we bij Waimangu Spa en Caravan Park eerst een plekje voor de nacht boekten en erna uitgebreid weekten in het thermale water. Het zou een gevaarlijke onderneming zijn gezien de waarschuwingsborden, zoals “denk om de temperatuur “en “houd je hoofd niet onder water” en “laat uw kinderen niet aan de kook raken” . Een aangename afwisseling voor de camping douches en behalve dat alle insectenbeten weer met extra energie begonnen te jeuken, kwamen we er zonder kleerscheuren van af.
De volgende dag was de laatste camperdag. We moesten om 4 uur de camper inleveren bij Lake Rotoma ,maar bezochten eerst nog het nabij gelegen Waimangu Thermal valley dat we al via Bookme.co.nz geboekt hadden. De superlatieven blijven langskomen want ook dit park met een twee uur durende wandeling is een bijzondere ervaring.
Het camperen was bijna afgelopen dus naar Rotoma waar we een onbeschadigde camper afleverden en aan het eind van de middag kwamen Hans en Annemarie daar aan ,die ons de volgende dag mee namen naar Whitianga. Het weer wordt nu spannend : het centrum van een tropische storm dreigt in het weekend over het noorden van het noordereiland heen te trekken. Wat dit gaat betekenen voor de laatste dagen is even een vraagteken. Een ding is zeker we Whitianga is de bestemming waar we de verjaardag van Hans gaan vieren. De kinderen en kleinkinderen van Hans en Annemarie komen daarvoor ook naar het ‘oog van de storm’.