via de gletsjers en de Haast pass naar Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Ary - WaarBenJij.nu via de gletsjers en de Haast pass naar Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Ary - WaarBenJij.nu

via de gletsjers en de Haast pass naar Mount Cook

Door: Ary en Else

Blijf op de hoogte en volg Ary

27 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Maandag reden we langs de kust naar de Pancake Rocks. We dachten even een korte stop en weer verder maar het was een mooie wandeling met veel uitzichtpunten op de gestapelde rotsige pannenkoeken. Weer wat foto’s en filmpjes gemaakt met mijn nieuwe cameraatje, dat ik op Schiphol gekocht had. We besloten om wat beelden op deze blog te zetten, maar zo ver zijn we nog niet. Eerst moet het programma via internet worden geïnstalleerd en dat duuuuurt langer dan we geduld hebben. Uiteraard breekt de internetverbinding ook nog af. Maar het komt, misschien wel voor we terug zijn.
Daarna doorgereden, we wilden bij Lake Mahinapua overnachten maar besloten nog even door te rijden naar de Franz Joseph Gletsjer omdat het nogal bewolkt was en daarom niet zo aantrekkelijk om buiten te zijn. Ook hier is het niet aantrekkelijk want de motregen is inmiddels overgegaan in regen. De camping bleek gelukkig voorzien van een riante keuken met tafeltjes en stoelen, zodat ik binnen stond te koken, terwijl Ary buiten onder een afdak onze lamsfiletjes stond te barbecuen.
Morgen hopen we dat het weerbericht ons brengt wat het belooft: bewolkt met een enkele bui, dan gaan we naar de Fox gletsjer wandelen.
Het weerbericht had het juist, dus bijtijds opgestaan om deze mooie wandeling te maken, het was helder dus nog wel koud, maar zeker de moeite waard om naar de onderkant van de gletsjer te klimmen met een mooi uitzicht op de gletsjertunnel. Daarna verder richting Knights Point lookout . Vlak ervoor is een prachtig pad door een regenwoud naar de kust (Monro beach walk), zoals verwacht waren de pinguïns niet thuis, die zie je alleen bij zonsondergang. Daarna doorgereden over de Haast pass. Op zich mooi , maar de vele bochten maken de reis voor degenen met wagenziekte geen pretje. We reden door tot aan Albert Town waar we dankzij ons ‘Wohnmobilien’ boekje een eenvoudige kampeerplaats vonden. Fraai gelegen aan de rivier.
Op woensdag was het ‘s morgens koud omdat het een heldere nacht was. We gingen vroeg op pad naar Mount Cook. We bezochten een zalmkwekerij waar we een mooi stuk zalm ‘vingen’. Omstreeks de lunch arriveerden we bij Mount Cook en maakten we een van de mooiste wandelingen aan de voet van het hooggebergte tot bij het gletsjermeer. ( Hooker valley track ) 3 uur wandelen met uitzicht op een enorme sneeuwwand.
De volgende ochtend nog twee wandelingen en weer afgedaald naar een camping met wat voorzieningen, die oa nodig waren voor het doen van de was. Hier heb ik pijnloos de hechtingen uit Ary’s kin geplukt met behulp van een nagelschaartje en een epileerpincetje. Het resultaat is mogelijk zichtbaar als het installeren van de foto’s is gelukt. We proberen weer de app te downloaden om de foto’s van de camera op de PC te zetten en om er een paar op ArystiNZ te kunnen downloaden. Dat is gelukt maar nu eerst deze blog plaatsen de foto’s komen later.

• 28 Februari 2014 - 16:56

Leo En Nel:

Ik hoop, dat jullie net zo genieten als wij.